KEMPISKAN PERUT ANDA DALAM TEMPOH 7 HARI DENGAN BUAH LEMON

Kempiskan Perut Bersama Pakar


Cara membuatnya:

Bahan

-2 senduk makan air jeruk lemon

-300 ml air

-2 sdt sirup maple organik ataujuga sirup kayu manis

-1 Jumput lada cayene

-campur semua bahan dengan 1 air gelas limun tadi.

IKUTI JADUAL INI SELAMA 7 HARI !

1. ISNIN
Minum Banyak air lemon. Pada permulaan minumlah lemon dengan air panas selepas bangun tidur. Anda akan buang air besar dgn lancar dan membuang racun dalam tubuh. Pastikan sehari minum 8 gelas air putih.

2. Selasa
Pembakaran Lemak. Makanlah makanan yang mengandung vitamin C untuk penghilang lemak. Minum segelas air lemon panas selepas bangun tidur. Dan makanlah 5 jenis buah dan sayuran yang mengandung vitamin C dalam sehari. Ketika lapar boleh makan sereal atau buah.

3. Rabu
Kawal kadar gula dalam darah. Ini satu cara untuk menurunkan berat badan. Jika gula darah tinggi, tubuh akan menyimpannya menjadi lemak. Tambanhkan 1 senduk makan air jeruk lemon pada masakan anda. Air Jeruk lemon boleh memecah gula darah. Amalkan makanan yang rendah lemak dan bayak sayuran dan buah buahan.

4. Khamis.
Makan makanan yang rendah kadar gula dan perbanyak makanan yang mengandung karbohidrat sihat yang rendah glikemik indeks. Seperti roti gandum atau biskuit gandum. Hindari buah yang tinggi kadar gula. Gantilah gula dengan madu yang lebih sehat.

5. Jumaat
Makan makanan yang mengandung lemak baik dan bermanfaat untuk kesehatan. Kekacang, minyak ikan, biji bijian, ataupun minyak zaitun sangat baik untuk kesehatan dan membantu melangsingkan badan. Kurangkan makan lemak tidak sehat seperti mentega dan daging. Gantikan dengan almond, walnut, atau labu.

6. Sabtu
Makan makanan alami yang menyehatkan. Makanlah biji bijian dan makanan dari gandum yang kaya serat, vitamin dan mineral. Gandum tidak mengandung gula akan mempercepat pencernaan dan tidak menggangu untuk pembakaran lemak. Untuk makan siang anda boleh makan roti gandum ataupun sereal. Selalu gunakan bahan organik dalam setiap menu masakan program diet anda.

7. Ahad
Memperbaiki sistem pencernaan.Dengan sistem pencernaan yang baik secara automatik akan melancarkan kerja metabolisme tubuh dan akan mempermudah membuat turun berat badan. Pastikan juga anda bersenam setiap hari. Anda perlu banyak bergerak agar pencernaan anda lebih sihat.
.
Selamat Mencuba. Like & Share

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...