Aku terOverdos ambil ubat tekanan darah tinggi

Kelmarin ter over dos ambil ubat darah tinggi. Sepatutnya aku ambil sebiji jer sehari. Satu biji 5mg. Tapi kelmari aku terlupa, terambil 2 biji. Satu pagi dan satu petang. Aku lupa yang aku dan makan ubat pada paginya. Jadi, malam tu aku rasa macam pening. BAru aku teringat yang aku ambil ubat tekanan darah tinggi 2 kali. Awal mula-mula doktor bagi ubat darah tinggi kat aku dahulu memang 10mg tapi lepas 2/3 hari makan aku rasa pening semacam. Jadi aku ambil separuh je sehari. Kira 5mg la sehari. Aku rasa ok. Pastu jumpa doktor, aku bagi  tahu la aku ambil 5mg jer sehari sebab kalau ambil 10mg, aku rasa pening. Doktor pun bagi la 5 mg jer sehari sampai la sekarang.
Esok paginya aku check tekanan darah. Alhamdulillah, ok tenanan darah aku.

Kalau dah ada penyakit darah tinggi ni memang kena ambil ubat setiap hari walaupun kira rasa ok sebab kadang-kadang tu rasa ok tapi bila check tekanan darah, punya la tinggi. Bahaya tau...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...