Bendera Jepun belum turun la....

Pagi ni aku tersedar dari tidur sebab sejuk. Kat luar bunyi hujan. Tengok jam hampir dah nak pukul 3.00am. Tarik selimut dan tgn wife. Dia peluk aku. Terasa hangat. Sekali adik aku pon bangun. Aiseh.... Best peluk time sejuk² nih. Opsss... Lupa plak yg bendera Jepun masih berkibar. Sabar sajalah. Hahaha....

Jam di HP berbunyi. Dah pukul 3.15am. Aku bangun mandi dan solat tahajud. Semoga Allah terima solatku walaupun sangat² tak khusyuk. Masa solat, macam² datang cerita dalam kepala. Segala idea datang mencurah - curah. Aku cuba konsentrasi solatku. Tapi, aku ini hanya insan biasa. Imanku hanya iman ilmu. Bukan iman ayyan, jauh lagi nak dapat iman haq atau iman hakikat.

Tgh dok khayal dalam solat, wife dan anak² bangun. Wife panaskan bihun goreng smlm yg dimasak utk berbuka yg masih berbaki. Makan yang itu saja agar tak membazir.

Hujan diluar sudah reda tapi kesejukkan menusuk hingga ke tulang. Huhuhu.... Lepas sahur, anak² semua terbungkang atas sofa berbungkus dgn selimut sbb sejuk sangat kecuali si bongsu dok main puzzle dgn umminya.

Azan subuh berkumandang. Aku terus ambil wuduk dan solat subuh sendirian. Lapas tu layan HP ni menulis coretan yang merapu nih. Hahahaha...

Teringat kisah lepas magrib smlm. Kami ke pasar malam di KK. Wife nak cari purse baru sbb yg lama dah rosak zipnya. Pusing punya pusing, jumpa la satu gerai ni. Tanya harga dia berapa RM. Mak kau hijau....😧 harga dia mahal da. Macam yg jual di Parkson ker. Kami pusing² lagi. Jumpa la satu gerai tu. Murah skit. Ada harga RM30, RM40 dan yg mahal pon ada. Wife berkenan yg harga RM40. Oklah... Bayar saja. Kami jalan kedepan skit sekali terjumpa gerai anak murid wife. Apa lagi, berpeluk cium la diorang... Cium pipip jer tau... Hehehe... Aku beli tasbih mutiara seutas yang 33 biji. Dia kasi RM15 jer. Ikutkan harga dia RM50 lebih... Wow...😉. Ini mutiara air masin kelas rendah. Bukan kelas A. Bentuk dia pon tak bulat sangat. Dia ada tunjuk yg kelas A. Fuyoooo... Cantik dan hanga dia boleh tahan la. Ada la dekat 1K. Perghhh... Dapat apa yang dihajati, kami pulang terus sbb aku blom solat isyak dan solat terawih.

Mohd Sham
Teratak Kasih, Taman Cerah.
28/06/2016.  5.15am

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...