Mendaki bukit Nuluh Lapai | Semput tahap Gaban...


Pada 29 April 2016 yang lepas wife ajak mendaki bukit Buluh Lapai yang terletak di tepi Jalan Sulaman, OTW ke Tuaran.Starting point dia depan Gayang Seafood Restoran. aku ni jenis yang jarang buat senaman. Stamina memang kurang tapi nak daki bukit gak. Huhuhu...

Hari tu wife cuti jadi lepas hantar anak-anak ke sekolah, kami terus ke Nuluh Lapai. Kami sampai kat starting point tu seawal jam 7.00 pagi. Kami park je kereta tepi jalan dekat simpang nak masuk ke Gayang Seafood dan terus ke seberang jalan. Dengan bismillah, kami terus jalan menyusuri tepi bukit tu. Baru suku jalan mendaki, aku dah semput. Huhuhu... Memang lepas ni aku kena banyak buat senaman jalan kaki dan berjogging la. Kalah dengan bini nih... Tapi nasib baik masa buat umrah bulan Disember 2015 tu stamina aku OK. OK tak OK pun rasa kejang gak otot lepas buat Saei tuh.

Cerita seterusnya.. Boleh tengok video dibawah ni. 



 
Sampai atas jer, terus baring di pondok. Penat giler. Memang stamina habis terus...
 

Masa mendaki, penat betul. Bukan tinggi dan jauh sangat tapi sebab aku dah lama tak jogging. Tak ada stamina.



 

  


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...