16/4/2018 4.56pm - Dhuha 2 rakaat dibalas rezeki RM20 cash...

Ini kisah pagi tadi.

Lepas hantar zaujah dan anak-anak ke sekolah, aku terus baik kerumah. OTW balik, call adik bongsu yang tinggal di Johor. Saja nak borak-borak sebab call free dengan DIGI. Hehehe... Biasanya aku call bonda tapi kali ni calll adik plak. 

Borak-borak dalam kereta dengan hp sampai ke rumah. Sampai kat rumah aku terus bukak laptop. Nak check revenue Youtube untuk 14hb. Sekali perut memulas plak. Aku bgtau adik, aku nak ke tandas dulu. Dia pun nak keluar juga katanya. Nak hantar bini dia ke klinik. Nak check perut sebab bini dia mengandung.

Lepas TUT.... aku bersiram. Sekali datang lintasan dalam hati, suruh aku ambil wuduk dan solat Dhuha. Aku pun terus ambil wuduk dan pergi solat Dhuha. Anak sulung aku dok gosok kain baju sekolah dia depan TV. Aku solat Dhuha 2 rakaat. Hati suruh 4 rakaat tapi biasa la. Perasaan malas tu menghantui jiwa. 2 rakaat cukup la... Janji buat. LEpas tu aku sambung kerja aku di laptop.Tetiba hp berdering. Ustaz Idham call. PC di SAR tak hidup katanya. Oklah... aku cakap jap lagi ke sana. Aku terus tukar pakaian dan drive ke SAR.

Sampai di SAR, terus pergi ke opis. Ustaz Idham tengah dok melipat pelan bangunan TADIKA di Taman Inanam Laut. Nak kena hantar kepada bomba katanya. PC di pejabatr sebelah. Aku terus pergi ke pejabat sebelah TADIKA. Ada bini ustaz jaga disana. Aku test karan dulu. Ada karan masuk. Test PSU PC tu, terus jumpa masalah dia. PSU rosak. Tester tu menyala 1 jer LED dia. Biasa semua LED dia akan menyala menandakan semua litar berfungsi. Ustaz cakap ada satu PC model sama yang rosak tapi PSU masi OK. So, kami tukar pakai yang tu. 

Alhamdulillah.... Selesai tukar PSU dan pasang semual casing dia. Ustaz tanya berapa caj? Aku cakap tak payah la. Skit jer tapi dia suruh gak bini dia kasi aku RM20. Bust isi minyak kereta katanya. Aku ambik jer dan cakap rezeki jangan tolak... hehehe...

OTW balik, aku terlintas pasal solat Dhuha 2 rakaat tadi. Allahuakhbar.... Allah kasi bayar cash RM20. Itu aku buat gitu-gitu jer. Kalau aku buat betul-betul, solat elok-elok, baca elok-elok dan buat sampai 12 rakaat mungkin lebih lagi. Tak hari ni mungkin ada la rezeki tu akan datang. JAdi, itu adalah pengajaran buat aku... Rezeki Allah tak salah tempat.... 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...