3/4/2018 9.00am - Nak baiki laptop Acer plak dan tunggu orang hantar mesin basuh baru.

Laptop Acer yang kastemer hantar semalam. Tak boleh nak ON. Aku cuba bukak bateri dia dan sambung power terus diorecr daripada power adapter. Tak boleh ON jugal. Sebelum ni, ada gak kes tak boleh ON tapi bila aku bab bateri dia dan biarkan gitu satu hari, bila ON, ok plak. Rupanya dia power overcharge. Nak kena buang caj dulu. Ni nak cuba dulu buat cam tu pastu kalau tak jadi, nak kena bukak la tangok board dia. Nak check apa plak masalah dia tu.

Tengahari, lepas hantar si Baby, aku tunggu Irfan balik. Hari ni dia tak ada kelas KAFA. Boleh balik terus. Sampai kat umah, orang SenQ call nak hantar mesin basuh yang kami dah beli hari Sabtu lepas. Patutu semalam dihantar tapi ada masalah apa tah kat store mereka. Jadi, Hari ni baru hantar. 

Semalam aku dah siapkan paip untuk mesin basuh tu. Sebelum ni mesin basuh rendah jer. Yang baru ni tinggi skit. Jadi aku kasi panjang dan tinggi skit paip tu. Sambil menunggu tu, aku potong-potong ayam. Nak buat ayam masak kunyit. Bukan rebus tapi cam rebus. Rebus ala goreng gitu... hahaha...

Sampai jer lori SenQ tu kat umah, tetiba blackout plak. Hadoiii... Tak boleh aku nak test mesin basuh baru. Dah la kain kotor bertimbun kat bilik mandi tu. Aku suruh budak SenQ tu pasang je la dulu. Nanti kalau - ada apa-apa hal aku call mereka semula. Tunggu punya tunggu tak ada karan gak. Dalam jam 2.00pm zaujah call minta ambik di Kolej T6. Sebelum tu dia Whatsapp kata kawan ajak makan kat restoran Ikan Boulu tapi tak jadi plak.

Balik ambik zaujah, kami makan dulu. Si Irfan sambung tido. Tadi dia ikut pergi ambil zaujah di Kolej T6 tapi dia tido dalam kereta. Sampai umah, sambung tido lagi. Jadi, aku makan dengan zaujah je la Lepas Asar baru ada karan. Jadi, bleh test mesin basuh baru dulu. Aku sumbat semua kain kotor dalam bilik air tu dan kasi ON mesin basuh. Zaujah baca manual dia. Banyak sangat butang yang nak ditekannya... Macam-macam fungsi. Aku lagi senang... Cari je fungsi auto...



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...