9/4/2018 12.45pm - Cooking for lunch

Lepas hantar anak bongsu ke SKID, tunggu anak jantanku, Ahmad Irfan balik. Bila Irfan dah kluar sekolah, bawak dia pergi solat Zohor di masjid Al Muhajirin. Lepas tu hantar di ke SKID semula seba dia ada kelas KAFA jam 1.30pm sampai jam 4.00pm. Akubalik ke rumah terus sebab nak masak untuk lunch. Call zaujah tanya jam berapa dia nak balik. Zaujah suruh ambik jam 2.00pm. Jadi, sempat la aku masak dulu.

Aku balik masak nasi dulu. Pastu masak sardin satu tin besar. Aku goreng sayur campur dengan ikan masin. Bukak esbok ada sayur saleri. Aku ambik 4/5 batang, aku potong kecil-kecil dan goreng dengan telur.

Jadi la cam gambar sebelah ni. Sambil tu aku basuh TOTO/Blanket. Ada satu lagi yang nak kena basuh. Sejak ada mesin basuh yang besar nih, hari-hari basuh toto. Bukan apa, dah lama dok tersadai. Nak pegi dobi kat luar, RM12 sehelai wooo...

Cuaca sekarang ni panas. Hujan setitik pun tak. Rumput-rumput kering sebab tanah pun kering tak ada air. Jemur kain kejap jer...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...