10/3/2018 : 1.45pm - Ayam percik buat anakanda Ahmad Iman


Tengah hari ni kami lunch di TUNAS. Zaujah masak ayam percik. Kami bawak pergi TUNAS sebab nak jumpa anakanda Ahmad Iman. Dia tak dapat balik minggu ni. Jadi, kami ke sana jumpa dia sambik bawak makanan untuk lunch.

Hari ni ramai juga ibubapa yang datang melawat anak mereka. Ada yang bawak bekal sendiri dan tak kurang juga yang bawa KFC dan Pizza. Ada yang datang lepak-lepak sambil makan dengan anak mereka dan ada yang datang hantar makanan jer. Lepas tu terus jalan. Saya bertanya kepada pelajar tersebut, kenapa ibu bapa dia tak tunggu. Kerja katanya. Ooo... Begitu. 

Cuaca agak panas hari ni tapi sebelah bukit sana dan nampak awan hitam. Kemungkinan biasanya hujan akan turun. Sambil makan, kami borak-borak. Tanya perkembangan anakanda Ahmad Iman. Dia nampak tak sabar dah nak balik bercuti minggu depan. Minggu depan bermula 17hb dan start cuti sekolah selama seminggu. Tak sabar dia nak balik rumah. Kami ajak sorang kawan Iman makan sama kami. Nak budak tu Al Iman. Nak sama plak dengan nama anakanda kami tu. Cuma tak sekelas. Kalau sekelas, cikgu dia terpaksa panggil Iman A dan Iman B plak. Hehehe. 

Lepas makan, kami kemas-kemas dan nak keluar ke MBR. Tak boleh lepak dengan anakanda Iman lama-lama sebab dia ada banyak kerja sekolah katanya. 

Sampai di MBR dalam jam 2.45pm. Kami iktiqaf dalam masjid sambil menunggu waktu Asar. Aku ambik wuduk dan solat sunat tahiyatulmasjid. Kemudian bukak laptop dan update blog ni. Tadi kat umah ada buat satu video pasal Pendekar Bujang Lapok yang bab "Ali Min Nun Tendang Wau" tu. Tadi masa nak kluar tu blom siap di convert lagi. Balik ni, dan siap convert baru nak upload ke channel NoorSham76 Productions.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...