3/3/2018 : 4.45pm - Window shopping di Karamunsing dan singgah makan di MBR

Lepas solat Zohor, aku tido sampai ke Asar. Kat luar hujan renyai-renyai plak. Ingat petangnya aku nak g jogging kat tepi Teluk Likas. Bini dan anak-anak ajak kluar plak. Jadi, kami ke Karamunsing je la jalan-jalan window shopping. Nak belanja beli itu ini duit tinggal skit jer. Belanja dapur dan sekolah hujung sehingga hujung bulan tak pasti cukup ke idak. Huhuu... 

Tengok jam di tangan dah nek dekat Magrib, aku ajak semua ke MBR untuk solat Magrib dan makan malam kat gerai depan masjid tu. Kami sampai di MBR, dengar bilal dan iqamah. KAmi cepat-cepat pergi ambil air wuduk. Aku miss rakaat pertama. 

Lepas solat, terserempak dengan Jenggot Man. Dia baru balik daripada Kundasang. Masa nak kluar masjid plak, terserempak dengan jiran kami, Ustaz Sufian dan famili dia. Kami borak-borak kejap sambil aku dok melilau cari mana bini dan anak-anak aku. Rupanya mereka dan berada kat luar mengunggu aku. Aku tak nampak sebab lindung dengan tiang masjid. Kami terus pergi je gerai makan depan masjid. Ingat nak makan nasi mandy Arab tapi gerai dah tutup. Jadi aku pergi makan Nasi Ayam Penyet di gerai sebelah dia. Yang lain makan kuew teow goreng.

Lepas makan, kami terus balik. Nak solat Isyak di masjid tak jadi sebab rasa kembung perut. Makanan yang makan tadi cam tak hadam pak. Banyak angin daa...


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...