7/3/2018 : 1.15pm - Perap ikan Vs Ikan Perap

Nak masak apa yer? Buntu dah kalau bab masak ni. Lebih-lebih lagi tiime USIN kekurangan dan tengah-tengah bulan ni. Baru 7hb. Lagi 15 hari mau gaji, Adeshhh... Kena berjimat ler... Ikan dan ayam pon mahal. Tapi semalam pergi beli ikan nasib baik dapat murah. Biasa beli RM12 sekilo. Semalam dapat RM10 je, Mungkin rezeki awal pagi kot... hehehe...

Jadi, balik ambil anak jantan di SKID, saya perap ikan dengan perencah yang saya tumbuk sendiri. Bahan-bahannya hanya bawang putih, halia, kunyit dan sedikit garam atau serbuk pati ayam. Boleh kukus atau goreng jer ikan tu. Untuk ayam pun ok juga. Tapi kalau nak buat untuk kukus saja, tak payah masukkan kunyit. Siap perap ikan, aku solat zohor dahulu pastu baru sambung masuk dapur semula. Goreng ikan yang diperap tadi.

Kemudian goreng telur dadar untuk aku dan anak jantan ku makan tengahari. Kami berdua jer kat rumah. Yang lain masih disekolah. Zaujah pun balik lewat hari ni, Jam 4.30pm baru habis kerja katanya. Ada kena jaga budak-budak netball katanya. Tapi ikan dan telur saja mana cukup. Jadi, aku kluarkan kobis dan batang saleri. Kasi goreng sayur. Tapi aku nak makan untuk malan ni sebab nanti malam aku tak makan nasi. Makan sayur jer. Diet la skit. Hahaha... konon... Sekali cari nasi gak. Kekekeke....



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...