28/3/2018 4.30pm - Selpie Vs Selfie... Aik ? Bila masa plak aku tukar nama jadi MenHeng nih?

SemBoy...
Assalamualaikum dan selamat petang... 

Bertemu lagi kita yer... Kali ni ni dengan gambar-gambar selfiekku. Hehehe... Dengan spec hitamnya... Cam sibuta plak. Hahahaha... Apa ni asyik gelak jer...? Hehehehe... Ketawa tu awet muda... Hahahaha... Sambil blog ni sambil lawan lagi Habibal Qalbi oleh Nissa Sabyan. Best woo... Lagu untuk Rasululah SAW. 

Dok layan blog dan lagu di Yotube, tengok jam dah pukul 5.00pn dah. lagi 40 minit anak aku kluar sekolah. 

Matahari dah berputar sedikit dan paksi lama. Jadi tak la cahaya panas tu masuk dalam kereta. Dulu kalau parking depan sekolah ni panas betul petang-petang sebab cahaya matahari petang masuk kereta. Kena tutup cermin dengan kertas atau kain. Depan sekolah ni pun ada pokok. Dulu pokok tu kecik jer. Ni dajh makin besar, daun lebat. Boleh buat berteduh daripada panas. Alhamdulillah....

Aku kalau dok lepak dlam kereta, ada HP kat tangan mula la nak snap gambar. Ambik gambar sendiri. Selfie la tu orang kata. Saya buat simpanan sendiri. Nak tayang-tayang kat FB, ada la skit. Banyak-banyak pon kita ni bukan encem sangat pun. Hahaha...  Paling banyak letak gambar selfie dalam blog.

Tengah update blog.
Untuk simpanan. Kalau simpan dalam HP, full plak memori dia. Tapi sekarang ni lagi senang sebab aku buat AUTO BACKUP ke Google Photos. Segala foto yang aku shap pakai HP ni dia akan upload ke Cloud Google Photos secara automatik. Nak share ke blog ni pun senang. HP zaujah pun aku biat cam tu sebab dia tak reti nak backup foto-foto dalam HP dia. Jadi, kalau dia ambil gambar, aku bleh tengok kat mana-mana dengan bukak je akaun Google Photos dia di laptop atau komputer mana-mana. Oh ya, bila cakap bab Google Photo ni baru aku teringat nak download gambar-gambar daripada HP zaujah aku ni. Gambar-gambar kami ke Kudat minggu lepas. Aku belum ambil lagi gambar-gambar daripada HPnya. Nak upload ke blog ni.

Oh ya, tengahari tadi aku nak check whatsapp daripada zaujah aku. Sekaliada satu mesej daripada nombor yang aku tak kenal. Daripada cikgu sebuah sekolah yang aku pon tak tahu kat mana sekolah tu.

Dia ingat aku supplier alat tulis kot. Rupanya kawan dia yang bagi nombor aku. Silap bagi nombor la tu. Hehehe...
Tengah drive nih...

Men In Black...



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...