12/3/2018 : 4.38pm - No mood to write my blog...

Dah 2/3 hari aku kena batuk-batuk dan hidung tersumbat. Selsema tapi tak teruk sangat tapi membuatkan aku tak selesa. Tak boleh duduk dalam bilik atau kereta beraircond. Hidung jadi tersumbat. Arghhhh.... Sakit itu meyiksakan tapi sebenarnya sakit itu satu nikmat. Ada hikmah disebalik setiap kesakitan itu. Sakit itu penghapus dosa-dosa kecil seandainya kita redha dengan apa yang telah Allah tentukan.

Tengok gambar sebelah ni. Muka yang berusaha untuk senyuk tapi mata menunjukkan sebaliknya. Huhuhu.... Tapi alhamdulillah, seleraku masih ok. Masih boleh mereasa makanan yang sedap-sedap lagi. Harapnyanya sakit ini tidak berpanjangan.

Sambil menaip ni saya layan cerita Main In Manhattan lakonan Jannifer Lopez. Sambung tengok sebenarnya. Tak habis tengok malam kelmarin. Jadi, sambung tengok hari ni sambil tunggu anak-anak balik dari sekolah. Tak la keboringan.


Citer tengahari tadi, pergi ambik zaujah di Kolej Tingkatan 6 dekat Jalan Kokol. Hujan lebat betul tapi sekarang jam 4.49pm hujan dah berhanti. Matahari keluar dan cuaca panas. Cuaca yang tak menentu sekarang ni boleh membuat kita tak selelsa dan budak-budak mudah terkena demam selsema dan batuk-batuk. Orang dewasa pon tak terkecuali. 

Anak-anak semua dah ok daripada demam selsema. Ni abah dia plak la yang kena. Mungkin berjangkit dengan jemaah dimasjid sebab ada juga yang batuk-batuk datang ke masjid. Adehhh... 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...