5/3/2018 : 1.21pm - 50 tahun solat tapi Allah tak terima sebab...

Lebih kurang jam 11.45am aku pergi hantar anak bongsu ke sekolah rendah. Lepas tu tunggu anak jantan yang no.3 balik sekolah plak. Kami pergi solat Zohor di Masjid Muhajirin. Aku kalau pergi masjid ni aku suak perhatikan orang-orang solat terutamanya "pak lebai" yang berjubah dan berserban dengan ekor panjang ni. Kebanyakkan mereka ni geng-geng Tabligh. Ramai antara mereka ni aku lihat jenis ikut-ikut jer. Rukun solat tah kemana bila solat. Aku nak tegur tapi iman aku belum kuat. Pernah bulan lepas aku solat sebelah sorang pakcik tu. Aku minta dia rapatkan saf tapi dia tengkan aku, Dia cakap nanti tak sempat. Susah dia nak duduk Tahiyat. MasyaAllah... Dalam hati aku, semoga Allah memberikan hidayah kepadanya. Tu baru minta rapatkan saf dah kena tengking. Aku tengok dia solat lagi la tak betul dengan tiada tomaninahnya... Kalau rajin solat tapi solat tak betul, kita cam tak solat la tu sebab Allah tak terima solat yang tak betul. 50 tahu solat yang sia-sia...

Lepas solat aku hantar anak jantanaku ni ke sekolah semula sebab dia ada kelas KAFA. Baru 5 minit di amasuk kesekolah, tetiba dia keluar semula. Kelas KAFA hari ni batal katanya. Sib baik aku belum balik lagi.

Kami ke Kolej Tingkatan 6 di Manggatal, nak ambil bini aku plak. Dia cakap dia balik jam 1,30pm hari ni. OTW tu kami singgah di Petron Manggatal sebab aku tengok minyak kereta dan tinggal 1 bar jer. Tanda amaran pon dah berkelip. Sambil tunggu tu, aku update dulu blog ni. Dok menaip ni layan lagu nasyid Ya Habibal Qalbi jap. Best gak...


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...