28/3/2018 7.39am - Analisa pasif income sehingga 25hb dah USD604.20

Alhamdulillah.... pasif income yang tak menghampakan. Bukan skim MLM yer... Yang ni kita usaha kita dapat. Pasif income ni maksudnya anda hanya buat sekali tapi dia masuk berkali-kali. Kalau aktif income, kita jual barang, masa tu gak kita dapat dan hanya sekali tu. Nak dapat lagi kena jual barang lagi. Ada gak pasif income ni bercampur dengan aktif income. Contohnya ; kita rakam album lagu. Sekali jer kita rakamn lagi tu. Pastu kita burn dalam banyak-banyak CD dan jual. Ini yang saya faham la... Mungkin ada definisi yang lebih bagus untuk menerangkan pasal Pasif dan Aktif Income nih.

Saya buat pasif income di Youtube di mana saya buat video dan upload kat Youtbe Channel yang saya daftarkan. Lepas tu saya tak payah sibuk-sibuk nak jual video tu. Sapa yang tengok, saya dapat bayaran daripada Google Adsense yang menguruskan bayaran untuk video di Youtube. Walaupun saya tak buat apa-apa, saya tengah tidor, tapi ada orang tonton video saya tu, saya tetap dapat bayaran. Best kan.... Jadi, kerja saya hanya upload video banyak-banyak... Hujung bulan tua hasil....

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...