5/3/2018 : 4.50pm - Tersadai depan SKID

4.55pm ada dah tersadai depan SKID aka SK Inanam Dua, menunggu anak bongsu balik sekolah. Di abalik jam 5.40pm. Anak sulung di SEMI aka SMK Inanam, di sebelah jer. Dia balik jam 5.00pm tapi aku lepak depan SKID sebab kalau tak masuk awal-awal sini, jalan jema dan tempat parkign penuh. Kalau lewat. terpaksa parking jauh dan terpaksa juga menapak ler jawabnya...

Jadi, sekarang ni aku isi masa dengan mengadap laptop aku. Update blog dan cari bahan-bahan untuk Channel Youtube aku tu. Kalau zaujah aka bini aku tak ikut, aku sorang-sorang je la tapi kalau anak aku yang no.3 tu ada kelas KAFA, ada la teman awal sebab dia habis kelas KAFA jam 4.00pm. Tapi budak tu bukan datang awal pon sebab dia suka pergi main dengan kawan-kawan dia. Bila datang masuk kereta, bau lebih dari anak ayam dah.

Kalau Ustaz Idham datang awal, dia selalu gak lepak-lepak dalam kereta dengan aku sambil borak-borak. Tapi dia selalu lewat sebab urus budak-budak SAR dahulu di sekolah dia tu. Guru Besar kan... 

Petang ni cuaca dah redup skit. Tengah hari tadi panas. Aircond dalam kereta aku bukak full tapi petang ni kena slow skit aircond. Sejuk dah... Oh ya.. kalau dok dalam kereta yang berhanti, dengan enjin tak dimatikan dan bukak aircond, cermin tingkap kereta kena bukak sedikit untuk membenarkan udara masuk kalau tak bahaya. Nanti gas karbon dioksida terkumpul dan menyebabkan kita kelemasan. Kalau kereta bergerak tak apa sebab udara akan bergerak kelaur masuk.

Petang tadi lepas balik ambik zaujah, kami makan dulu lepas tu aku tido sebab resa ngantuk sangat. Sekarang ni dok lepak dalam kereta tak rasa mengantuk dah. Takut malam ni susah nak tido plak, esok pagi kena plak mengantuk cam pagi tadi... haghu ler... hehehhe.. Tapi mungkin sebab mengantuk tu disebabkan otak yang keletihan. Aku banyak berfikir mencari idea untuk projek video terbaru di Channel NoorSham76 Productions. Kalau untuk Channel IAmMohdSham tu tak ler sangat sebab kebanyakkan video di channel tu adalah video rakaman. Skit jer buat editing. 

Sambil-sambil dok menaip journal ni, jam laptop menunjukkan pukul 5.18pm dah. Anak aku kat SEMI tu dah kluar tapi dia lebih suka tunggu disana. OTW balik aku singgah ambik dia.



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...