19/3/2018 9.30pm - Ada kastemer hantar laptop malam-malam

Aku tengah doh solat Isyak kat masjid tetiba HP berbunyi. Zaujah call bagitau ada rang datang cari aku.  Lepas Isyak, aku pergi ke majlis tahlil di rumah kawan dekat kampung Bandulan. jadi, lewat skit balik. Tengah dok berzikir tu, orang yang datang rumah aku tu call. Aku cakap aku balik lewat.

Sampai kat umah tu, dia call lagi. Nak hantar laptop katanya. Kastemer lama aku. Dia datang dengan kawan dia. Hantar laptop dan Netbook.
Laptop tu rosak soket jet untuk speaker luar. Aku dah bukak tengok. Memang susah nak baiki ni sebab dia bersambung dengan MAINBOARD dan timah dia pun kecik sangat. Susah nak guna soldering biasa. Menang aku tak boleh buat nih.

Netbook satu lagi aku blom check lagi. Ada kena virus katanya. Dulu dia pernah hantar netbook tu. Nanti la aku check semula.Aku nak scan PC aku dulu sebab kena malware plak. 

Bila bukan browser Chrome, habis sehala iklan di PopPup keluar. Dari mana dia masuk entah ler. Mungkin dari laman web yang aku dok cari bahan-bahan untuk video channel NoorSham76 Productions tu kot. Aku kena install MalwareByte untuk scan malware tu. Siap scan, ada kena detect 9 ekor ulat dalam PC tu. Kasi remove terus. Pastu nak kena restart PC untuk kasi clear hantu-hantu dalam tu.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...